İstanbul
Hafif yağmur
7°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Marmara Basın Güncel Başakşehirli çocuklar dijital oyun dünyasında

Başakşehirli çocuklar dijital oyun dünyasında

1191
GÖSTERİM
2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Başakşehir Living Lab Teknoloji ve İnovasyon Merkezi’nde düzenlenen “Scratch Kodlama Eğitimi” ile çocuklar, kendi dijital oyunlarını tasarlayabilecek.

Başakşehir Belediyesi, Living Lab’de öğrencilere yönelik eğitim programlarına bir yenisini daha ekledi. Teknoloji ve İnovasyon Merkezi’nde, 8-12 Temmuz tarihleri arasında 4 gün sürecek eğitime 10-14 yaş aralığındaki 24 öğrenci katılıyor.



20 saatlik eğitimle bilgisayar oyunu

Toplam 20 saatlik eğitim programı ile Başakşehirli çocuklara, algoritmik-matematiksel düşünme, algoritma oluşturma, problem çözme, kod bloklarını kullanarak programlama (değişken, döngü, koşul-şart vb.) mantığı kazandırılması hedefleniyor.



“Çocuklar kendi dijital oyunlarını tasarlayabilecek”

Eğitimle ilgili konuşan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni Mutlu Artık, “Scratch, 8-16 yaş arası çocuklar için geliştirilmiş bir programlama dilidir. Program, bize resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, dijital oyunlarımızı tasarlayabileceğimiz ya da etkileşimli hikayeler anlatabileceğimiz ve paylaşabileceğimiz bir ortam sunuyor” dedi.



“Hedef: Tüketen değil üreten bireyler”

‘Scratch Kodlama Eğitimi’ ile asıl hedefin tüketen değil üreten bireyler yetiştirmek olduğunu vurgulayan Artık, “Bu eğitim bizlere, şu an bulunduğumuz teknoloji çağında hazır bilgisayar oyunları oynamak veya bilgisayarda verimsiz vakit geçirmek yerine kendi oyunlarımızı istediğimiz tasarım ve kurallar çerçevesinde oluşturmamıza olanak sağlıyor. Kodlama eğitimiyle tüketen değil, üreten bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *