İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

‘Oyun sektörünün hak ettiği bir ürün geliştirdik’

Yerli bilgisayar markası Aidata, altı aylık bir Ar-Ge sürecinin ardından geliştirdiği oyun bilgisayarı markası Warp’ı pazara sundu. Aidata, Türk oyun pazarının ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarladığı Warp ile bölge ülkelere ihracat yapmayı hedefliyor.

COVID-19 salgınının hem iş hem de gündelik hayatı yeniden tasarlaması bilgisayar satışlarına olumlu yansıdı. Yapılan araştırmalara göre, 2020’de, bir önceki yıla göre yüzde 40 artışla 2 milyon sınırını aşan bilgisayar satışlarında oyun bilgisayarlarının payı hayli yüksek. Bu bağlamda teknoloji şirketleri yeniden şekillenen talepleri karşılamak adına ürün gamlarını genişletiyor. Yerli bilgisayar markası Aidata da altı aylık Ar-Ge çalışması sonrasında oyun bilgisayarı markası ‘Warp’u piyasaya sürdü.

“Oyun sektörünün hak ettiği bir ürün geliştirdik”

Markanın Kurucusu Kaan Tecdelioğlu, Warp’un kuruluş hikayesi ve hedefleriyle ilgili şunları söyledi: “Warp, bir iş birliği eseri. Türkiye’nin ilk bilgisayar markası olan Aidata’nın bilişim sektöründeki köklü deneyimi ile yeni nesil oyun üzerine uzmanlaşmış mühendislerin getirdikleri heyecanının ortak ürünü. Konfigürasyon, teknik iyileştirmeler ve tasarımının tamamlanması altı ayı aşkın bir zaman aldı. Sektörün hak ettiği değer ve kalitede bir ürün çıkardığımıza inanıyoruz. 20 kişilik teknik üretim ekibimiz var. Aynı ekip bünyesinde üretim hattından çıkan her cihazın titizlikle test edildiği kontrol birimi de yer alıyor. Ürün geliştirme ve konfigürasyonu üzerine oyun sistemleri konusunda uzmanlaşmış üç mühendisimiz çalışıyor.”

100 bin oyun bilgisayarı satıldı

Türkiye’de 2020 yılı Ocak-Eylül ayları arasında 100 bin oyun bilgisayarı satışının gerçekleştirildiği bilgisini veren Kaan Tecdelioğlu, geçen 10 yıl içinde bilgisayar oyunları pazarının ciddi bir ivme kazandığını söyledi.

“Artan yatırımlar, prodüksiyon kaliteleri ve kapsamlarında yeni çığırlar açtı” diyen Kaan Tecdelioğlu, şöyle konuştu: “Bilgisayar oyunları bir bakıma yeni nesil sanat eserleri oldu. Bu projeksiyonda oyunların ve simülasyonların çok da uzak olmayan bir gelecekte yegâne eğlence şekline döneceği beklentisi hayal değil. Diğer yandan ülkemizde e-spor gün geçtikçe gelişiyor. Federasyonun kurulması ve oyuncuların lisanslanması Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın da konuyu ciddiye aldığının bir göstergesi. Zaman zaman büyük çaplı etkinlikler düzenlendiğine de şahit oluyoruz. Bu olumlu hava içinde takım ve oyuncu sayıları gün geçtikçe artıyor. Halihazırda şirketimizde devam eden ve hem yeni başlayanlar hem de profesyonel oyuncuların kendileri için bir yer bulabileceği bir platform çalışması var. Yıl ortasına kadar hazırlıklarımızı tamamlayıp duyurmayı planlıyoruz. Warp ile profesyonel seviyede oyun deneyimi yaşamak isteyen ve kendi ihtiyaçlarının farkında olan hem yeni başlayanlar hem de deneyimli oyunculara ulaşmak istiyoruz.”

“Yakın coğrafyaya ihracat hayal değil”

Bilgisayar sistemlerinin çok büyük bir bölümünün ithal parçalardan oluştuğunu belirten Kaan Tecdelioğlu, “Hal böyle olsa da ‘Made in Turkiye’ etiketli oyun bilgisayarlarımızı bölge ülkelere ihraç etmek orta vadedeki önemli hedeflerimizden biri. Bunu gerçekleştirecek potansiyele ve ekibe sahibiz. Önce iç pazarda konsolide olacağız, ardından yüzde 100 Türk sermayeli Warp’u dünya pazarlarına sunmanın gayreti içerisinde olacağız” dedi.