İstanbul
Az bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Marmara Basın Yaşam Oyun oynama süresi olarak 3. sıradayız …

Oyun oynama süresi olarak 3. sıradayız …

Yaklaşık 80 milyon nüfusa sahip olan Türkiye’nin 46 milyonu internet kullanırken Interpress’in yapmış olduğu incelemeye göre 30 milyondan fazla kişinin başta mobil olmak üzere bilgisayar ve oyun konsollarından dijital oyun oynadığı belirlendi. Oyun oynama süresi olarak ilk üç içinde bulunan Türkiye’nin e-spor konusunda da büyük gelişme gösterdiği tespit edildi.
Türkiye 775 milyon dolarlık gelirle 16. Sırda Dijital oyunlar Türkiye’de toplamda 775 milyon dolarlık bir sektör haline gelirken günde 31,2 milyon oyuncu ile 40 milyon saat oyun oynadığımız ortaya çıktı. Toplam hasılatın yüzde 42,5 i yani 332.5 milyon doları mobil oyunlardan elde edilirken, geri kalan yüzde 57,5’i yani 432.5 milyon dolarının ise bilgisayar ve oyun konsollarından oynanan oyunlardan elde edildiği belirlendi. Türkiye’de 20 binden fazla internet kafe bulunuyor ve her ay aktif 7,5 milyon oyuncu buraları ziyaret ediyor. Oyun oynama süresi olarak Polonya ve Rusya’nın ardında üçüncü sıradayız. Online oyunlara katılımda 11. sıradayız. Bunlara karşılık gelir bakımından ise 16. sırada bulunuyoruz. E-spor baş döndüren bir hızla büyüyor Oyun sektörünün en önemli kısımlarından olan e-spor sektörünün ise gelecek yıl itibari ile bir milyar liraya ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye'de e-spor müsabakalarının yapıldığı League of Legends isimli bir lig bulunurken,  ligde ortalama bir maçı 60 bin kişi seyrettiği saptandı. Final maçlarında ise bu rakamın bir milyona çıktığı belirlendi. Bir federasyonun kurulması ile önümüzdeki yıllarda bu sektörün daha da büyüyeceği tahmin edilirken her yıl e-spor takipçilerinin yüzde 10 ila 15 arası arıttığı tespit edildi.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *